Un joc contra el ‘bullying’ millora un 11% les notes

A cada aula trobem dos o tres agressors, dos o tres víctimes i el gruix restant és testimoni del que passa”, assenyala Gemma Filella. “Hem observat que quan milloren les competències emocionals, augmenta un 11% el resultat acadèmic, es redueix l’ansietat al centre i el conflicte al pati cau un 36%

FullSizeRender

Quan els nens tenen prou recursos expressius per resoldre els conflictes de forma assertiva i saben gestionar les seves emocions, hi ha menys problemes als patis de les escoles: aquesta és una de les conclusions que es dedueixen del projecte Elaboració i avaluació d’un videojoc educatiu com a eina per a la millora del benestar emocional i social, liderat per Gemma Filella, investigadora de GROP de la Universitat de Lleida, que ha desenvolupat un programa antibullying en deu instituts i set escoles de Lleida amb la participació d’un total de 1.470 alumnes i 59 professors.

El joc de vídeo, basat en estudis de neurociència, consisteix a identificar l’emoció que desencadena una agressió i trobar l’estratègia adequada per resoldre’l. Així, es presenten 25 conflictes corrents que es donen a les escoles i famílies i es proposen sis formes diferents d’actuar. Per aplicar-ho al aula, cal una formació dels mestres d’un mínim de vint hores. Aquesta iniciativa s’emmarca en el programa RecerCaixa (La Caixa) i ha comptat amb el suport de l’ Associació Catalana d’Universitats Públiques ( ACUP).

FONT:

, Barcelona

18/06/2016 – 01:44h

Advertisements